Foto's, woorden, grafieken, visuals, filmpjes, podcasts...

... de mogelijkheden van een digitaal magazine ...

Inleiding

Het is 2017. En programmateam IFL wil laten zien waar ze staan. Ze hebben veel geleerd, gezien, er zijn prachtige resultaten bereikt. Maar hoe deel je dat? Hoe breng je de foto's, filmpjes, tekst en het overkoepelend verhaal bij elkaar? Gelukkig was er een communicatieadviseur die daar ervaring mee had. En zo kwam de tool Foleon (toen nog Instant Magazine) in het provinciehuis. Inmiddels heeft niet alleen IFL met Foleon gewerkt, maar ook programma Gezonde Leefomgeving, UtrechtLab, programma Energietransitie, Team IenA en Agenda Vitaal Platteland. Het is 2020. En het einde van het jaar is in het zicht. Het betreffende programma IFL is afgerond en de vraag werpt zich op: hoe gaan we verder met dit communicatiemiddel? Willen we het abonnement verlengen? Is de noodzaak er nog?

In dit pamflet willen we ingaan op de mogelijkheden en de kansen van dit communicatiemiddel. En vragen we ons af: is er een mogelijkheid om Foleon verder uit te rollen in de organisatie?